۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰

هماهنگی فنی پروژه تله کابین ناهارخوران گرگان؛

تله کابین گرگان به محیط زیست آسیب نمی‌زند/هزینه ۳۰ میلیارد تومانی

تله کابین گرگان به محیط زیست آسیب نمی‌زند/هزینه ۳۰ میلیارد تومانی

گرگان – آسیب نرساندن تله کابین ناهارخوران گرگان به محیط زیست و پیش بینی هزینه ۳۰ میلیارد تومانی، مواردی بود که در هماهنگی فنی این پروژه مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بازدید از پروژه تله کابین ناهارخوران گرگان به منظور هماهنگی فنی و تبادل نظر، ظهر یکشنبه با حضور مدیرعامل شرکت تله کابین ایران و اعضای کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی استان گلستان انجام شد.

رئیس اداره جنگل‌ها و پارک‌های استان گلستان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در اجرای پروژه تله کابین ناهارخوران گرگان حفظ محیط زیست است، اظهار کرد: در مطالعات انجام شده، تمامی فعالیت‌هایی که منطبق بر طبیعت بوده، بر اساس موقعیت زمانی و مکانی و برد اکولوژیکی و تفرجی پیش بینی شده است.

علی ناصری افزود: به همین منظور کتابچه‌ای مصوب شده تا در قالب قراردادی که با شهرداری گرگان داریم، تمامی دغدغه‌های ما برطرف خواهد شد و هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: پارک ناهارخوران حدود ۶۰۰ هکتار بوده که قسمت بندی شده و بر اساس برد اکولوژیکی و برد تفرجی، میانگین تعداد افرادی که می‌توانند روزانه از این پارک استفاده کنند، پیش بینی شده است.

رئیس اداره جنگل‌ها و پارک‌های استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه نگاه مردم به محیط زیست و منابع طبیعی مثبت بوده و در مطالعات انجام شده، قطع درخت و سازه‌های سنگین نخواهیم داشت و سازه‌های مورد نظر همسو با طبیعت هستند.

ناصری یادآور شد: مناطق دیگری از گرگان و اطراف نیز در طرح گردشگری قرار دارند که موجب خواهد شد فشار از یک نقطه خارج و تعادل اکولوژیکی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌های گردشگری مطابق با سند توسعه پایدار بوده و پس از تصویب در اداره کل منابع طبیعی استان در کارگروه گردشگری نیز بررسی خواهد شد.

سالانه ۴۰۰ هزار نفر از تله کابین ناهارخوران استفاده خواهند کرد

مدیرعامل شرکت تله کابین ایران نیز با اشاره به اجرای پروژه تله کابین ناهارخوران گرگان گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری منطقه ناهارخوران، پیش بینی شده که سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر از این تله کابین استفاده کنند.

علی اکبرزاده افزود: منطقه ناهارخوران گرگان در کشور شناخته شده و تجمع زیادی در این منطقه ایجاد خواهد شد و احداث تله کابین به پراکندگی این جمعیت کمک زیادی می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه ۲۰ تا ۲۴ ماه زمان خواهد برد و مبلغ بلیط تله کابین برای سال نخست ۱۵ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اشتغالزایی پروژه تله کابین گرگان خاطرنشان کرد: در مدت اجرای پروژه روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند و پس از راه اندازی آن، برای نگهداری، تعمیرات و بهره برداری، ۳۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت تله کابین ایران با اشاره به سازه‌هایی که در عملیات اجرایی پروژه تله کابین گرگان استفاده می‌شوند، گفت: فقط سازه‌های مربوط به تله کابین سنگین هستند و برای آسیب نرساندن به جنگل و محیط زیست، ایستگاه‌ها و دکل‌ها در ارتفاع بالایی قرار خواهند گرفت.

اکبرزاده افزود: در پایین ایستگاه‌ها فضاهای بزرگی ایجاد می‌شود که از آن برای مکان استراحت، رستوران‌ها و مراکز تجاری و تفریحی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه احداث پروژه تله کابین گرگان یادآور شد: حدود ۳۰ میلیارد تومان برای احداث این پروژه پیش بینی شده که با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی تامین خواهد شد.

کد خبر 3865840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha